Soalan Temuduga Pembantu Awam Gred H11

Korang berjaya dipanggil ke temuduga Pembantu Awam Gred H11 pada kali ini utk ambilan Kementerian Tenaga Dan Sumber Asli, Kementerian Pertahanan Malaysia, Kementerian Pertanian Dan Industri Makanan, Jabatan Kastam Diraja Malaysia Dan Jabatan Perdana Menteri Serta Di Pelbagai Kementerian/Jabatan? Tahniah2! Masalahnya kini ialah : sampai sekarang masih tak pasti apa nak prepare dan masih tercari-cari contoh soalan temuduga Pembantu Awam Gred H11 yg bagus?

Gagal dalam temuduga Pembantu Awam Gred H11 akan ‘memusnahkan’ peluang korang untuk dilantik ke jawatan tetap. Gagal temuduga Pembantu Awam Gred H11 ini juga akan ‘memusnahkan’ harapan korang untuk menjadi ‘Abg Pembantu Awam’ yg hensem gila atau ‘Akak Pembantu Awam’ yg manis menawan.

Soalan Temuduga Pembantu Awam Gred H11

Permohonan jawatan kosong Pembantu Awam Gred H11

Sekiranya korang ingin mengisi kekosongan jawatan Pembantu Awam Gred H11 secara rasmi di sektor awam, permohonan boleh dilakukan dengan mengisi borang SPA9 di Portal SPA. Permohonan jawatan kosong Pembantu Awam Gred H11 adalah terbuka sepanjang masa dan perlu dibuat secara atas talian atau secara maya atau online.

Tempoh sahlaku permohonanan

Suka diingatkan, tempoh sahlaku permohonan (termasuk jawatan Pembantu Awam Gred H11 ini) adalah satu (1) tahun. Korang dikehendaki mengisi semula atau mengemaskini permohonan SPA9 apabila tempoh sahlaku telah luput.

Semakan penjadualan temuduga

MAKLUMAN TERKINI : SEMAKAN PENJADUALAN TEMU DUGA

PEMBANTU AWAM GRED H11 DI PELBAGAI KEMENTERIAN/JABATAN

TARIKH TEMU DUGA : BELUM DIUMUMKAN

Pautan Alternatif:

https://online.spa.gov.my/online/jadual-temuduga-pembantu-awam-h11

Portal SPA :

http://www.spa.gov.my/web/guest/senarai-penjadualan-temu-duga

(Temuduga ini hanya bagi calon yang berada di kawasan PKPB dan PKPP. Manakala calon yang berada di kawasan PKP, urusan temuduga ditangguhkan kepada satu tarikh yang akan dimaklumkan kelak.)

Persaingan jawatan Pembantu Awam Gred H11

Panggilan ke temuduga jawatan Pembantu Awam Gred H11 ini adalah ramai dan ini pasti mengundang persaingan yang tinggi. Kesilapan kecil semasa temuduga akan membawa padah!

Ini kerana, tidak lain, sesi temuduga Pembantu Awam Gred H11 lah yang akan menjadi medan pembuangan calon!

Jadi sekiranya korang calon yang dipanggil,

Berhati-hatilah dan persiapkan diri dengan kemahiran menghadapi temuduga Pembantu Awam Gred H11 yang mantap! – pesanan soalantemuduga.com

Kami tidak mahu, korang gagal padahal sudah pergi sejauh ini.

Sebelum ke contoh soalan temuduga Pembantu Awam H11, sedikit pengenalan untuk jawatan ini.

Gaji Pembantu Awam Gred H11

Perjawatan Pembantu Awam Gred H11 adalah jawatan yang termasuk di dalam kumpulan Pelaksana. Calon yang melepasi temuduga akan ditempatkan di pelbagai kementerian atau jabatan kerajaan.

Gaji minimum RM1,218.00
Gaji maksimum RM2,939.00
Kenaikan Gaji TahunanRM80.00
Jadual Gaji Pembantu Awam Gred H11

Gaji permulaan Jurugeospatial J41 ialah RM1,218.00 (minimum).

Kadar gaji maksimum adalah RM2,939.00 (maksimum).

Sementara kadar KGT (kenaikan gaji tahunan) adalah sebanyak RM80.00.

Skop Kerja Pembantu Awam Gred H11

Korang mesti tahu deskripsi tugas seorang Pembantu Awam Gred H11. Jarang sekali soalan berkaitan bidang tugas tidak disoal dalam temuduga kerja kerajaan.

Apakah skop kerja / deskripsi tugas Pembantu Awam Gred H11?

Ingat skop kerja Pembantu Awam Gred H11 ini untuk kegunaan semasa menjawab soalan temuduga nanti:

1. Menjalankan tugas-tugas am bersifat hands-on yang memerlukan keupayaan fizikal di dalam dan luar bangunan pejabat dan tugas-tugas berkaitan sokongan teknikal ke atas peralatan dan ruang kerja.

2. Menjalankan tugas penyelamat (lifeguard) di kawasan kolam renang.

3. Menjalankan tugas pemanduan enjin sangkut/motobot.

4. Melaksanakan tugas-tugas lain yang diarahkan oleh ketua jabatan.

Contoh Soalan Temuduga Pembantu Awam Gred H11 (berkaitan jabatan / kementerian)

Pada kebiasaannya, Pembantu Awam Gred H11 akan ditempatkan di :

  • Pelbagai Kementerian
  • Pebagai Jabatan

Dengan kata lain, jawatan Pembantu Awam Gred H11 ini adalah bersifat am dan diperlukan di semua kementerian/jabatan sektor awam. Jadi korang kena study secara am la berkenaan jabatan dan kementerian dalam Malaysia ni.

Basically, kami nasihatkan calon untuk hafal maklumat seperti nama menteri, timbalan menteri, Ketua Pengarah, timbalan Ketua Pengarah, fungsi jabatan-jabatan, fungsi institut-institut, misi, visi dan lain-lain.

Contoh Soalan Bonus Temuduga Pembantu Awam Gred H11

  • Kenapa awak mohon jawatan Pembantu Awam Gred H11 ni?

Biasanya ini juga merupakan antara soalan yang sering diajukan.

Kami tidak boleh sediakan jawapan bagi pihak korang, kerana: lain calon, lain pula matlamat bagi pihak dirinya.

Sila baca semua yang korang mampu mengenai jawatan ini dan kementerian / jabatan terlibat. Kemudian buat rumusan dan kaitkan dengan penyertaan korang sebagai seorang Pembantu Awam Gred H11 yang berkaliber. – pesanan soalantemuduga.com

Contoh Soalan Temuduga Pembantu Awam Gred H11 (soalan Lazim Temuduga)

  • Sila ceritakan serba sedikit mengenai diri awak.

Percaya atau tidak, soalan asas ini adalah soalan paling popular di dalam mana-mana temuduga tidak kira untuk jawatan kerajaan mahupun swasta.

Sediakan jawapan dalam bentuk kronologi hidup korang termasuklah pencapaian akademik dan pengalaman kerja (jika ada). – pesanan soalantemuduga.com

Tekankan aspek-aspek ini agar korang tampak sesuai untuk jawatan Pembantu Awam Gred H11. Cuma pastikan korang tak melalut. 2 minit adalah jangkamasa yang sesuai, lebih daripada itu akan membuat penemuduga bosan dan mulai hilang tumpuan terhadap korang.

  • Pada pandangan awak, apakah ciri-ciri yang diperlukan untuk mengisi jawatan sebagai Pembantu Awam Gred H11?

Jawapan untuk soalan ini hanya akan korang perolehi dengan pembacaan secara menyeluruh. Jadi jangan malas mendapatkan maklumat lanjut berkenaan jawatan ini. Baca dan catatkan apakah ciri calon yang sesuai bagi mengisi jawatan ini.

  • Apakah yang awak boleh sumbangkan sekiranya dilantik ke jawatan Pembantu Awam Gred H11 ini?

Sekiranya bernasib baik dan korang diajukan dengan soalan ini. Maka, ini adalah soalan yang menjadi peluang terbaik kepada korang untuk menunjukkan kebolehan. Kaitkan pengalaman dan kemahiran korang kemudian sesuaikan dengan jawatan Pembantu Awam Gred H11.

Korang perlu kreatif dalam soal ini. Penemuduga ingin mengetahui sejauh mana korang boleh berfungsi dan berguna sekiranya dilantik kelak. Jadi jangan sia-siakan soalan ini.

Contoh Soalan Temuduga Pembantu Awam Gred H11 (soalan popular)

Nota: Contoh soalan temuduga Pembantu Awam Gred H11 yang kami beri di bawah hanyalah sebagai rujukan sahaja. Tidak dijamin korang akan dapat soalan yang serupa.

  • Sila kenalkan diri awak (korang digalakkan memperkenalkan diri dalam Bahasa Inggeris).
  • Keja kat mana sebelum ni?
  • Apa kelebihan awak untuk diserap ke dalam jawatan ni?
  • Apa tugas seorang Pembantu Awam Gred H11?
  • Awak graduan UNITAR kan? Apa yang awak belajar di UNITAR dan kaitannya dengan Pembantu Awam Gred H11?
  • Apa tema kemerdekaan tahun ini?
  • Ingat kan Rukun negara? Apa dia yg mula-mula sekali?
  • Apa beza Raja dengan Agong?
  • Apakah yang awak sertai masa sekolah? Adakah awak seorang yang aktif?
  • Apakah subjek yang paling awak minati dan boleh terangkan mengapa?
  • Adakah awak mempunyai rancangan untuk melanjutkan pelajaran?
  • Apakah matlamat jangka masa pendek awak?
  • Apakah keputusan yang paling sukar pernah awak buat sebelum ni?
  • Apakah tugasan paling sukar pernah awak selesaikan? Apa peranan utama awak?
  • Apakah persediaan yang awak buat untuk temuduga ini?
  • Apa cadangan awak untuk menjadikan Malaysia lebih proaktif dalam NAM?
  • Jelaskan peranan negara dalam OIC?
  • Awak rasa ASEAN masih releven?

Sebaik-baiknya cuba dapatkan jawapan bagi soalan contoh soalan temuduga Pembantu Awam Gred H11 di atas. Manalah tahu kalau untung sabut, maka timbul la ia. Terapung-apung camtu. Kan..

Tapi apa yang paling korang perlukan sebenarnya ialah rujukan di bawah.

Untuk persediaan yang lebih rapi, terus dapatkan rujukan berikut.

Rujukan Temuduga Kerja Kerajaan

Dah bersedia untuk temuduga jawatan Pembantu Awam Gred H11? Ianya adalah salah satu jawatan kerajaan. Rujukan persediaan yang paling tepat untuk temuduga kerja kerajaan adalah:

Rujukan Contoh Soalan Temuduga Pembantu Awam Gred H11

Rujukan temuduga ini adalah persediaan kerangka umum untuk semua jawatan kerja kerajaan. Walaupun ia tidak spesifik untuk satu-satu jawatan (tetapi amat sesuai sekali dimanfaatkan oleh calon temuduga Pembantu Awam Gred H11).

Atau pun,

Korang juga boleh baca contoh soalan temuduga SPA yang sudah dikongsikan sebelum ini, post ini membincangkan beberapa contoh soalan dan jawapan temuduga SPA.

Atau pun,

Korang juga boleh baca tujuh (7) soalan temuduga kerja dan jawapan ni. Soalan temuduga yang lazim naik dlm temuduga. Hafal cara menjawab yg kami berikan di sana.

Siapa Pengeluar Rujukan Ni?

Rujukan soalan temuduga kerja kerajaan ini merupakan keluaran InfoKerjaya PLT. InfoKerjaya PLT dah bantu lebih 83,000 graduan sejak tahun 2008/2009. Dah 12 tahun kot. Korang rasa kalau rujukan ni tipu, dorang (termasuk kami) masih selamat ke?

Boleh percaya ke rujukan ni?

Boleh rujuk cebisan kisah kejayaan di laman di atas. Tapi yang berfikir dan punya daya pemikiran normal pun boleh timbang dan tahu. Paling teruk sekali pun, korang akan terbaca info penting dan mustahak dalam rujukan ni! Ada lebih 250 contoh soalan temuduga sebenar di dalamnya yg korang ‘terbaca’ tanpa sengaja! Dan itulah kerugian paling sadis korang.

Scam ke apa ni?

Pengeluar rujukan soalan temuduga kerja kerajaan adalah syarikat Infokerjaya PLT yang berdaftar dengan SSM. Sebuah syarikat bumiputera yang membekalkan persiapan temuduga untuk bantu kemasukan ke sektor kerajaan sejak tahun 2008/2009. Jika ada penipuan atau sebagainya boleh rujuk terus kepada pihak KPDNHEP.

Sempat ke pos buku ni?

First of all, rujukan soalan temuduga kerja kerajaan ini BUKAN BUKU. Tiada pengeposan barang berlaku (tambah-tambah lagi dalam musim COVID ni) dah la banyak tempat PKPD / PKPB. Rujukan ini adalah eBook dalam versi download (format PDF).

Korang akan diberikan akses ke laman download untuk download semua komponen selepas bayaran diselesaikan. Biasanya proses ni memakan masa kurang daripada 24 jam. Jadi tak perlu lagi tunggu Pos atau Ninja Van datang ke rumah.

Cara ni lebih cepat untuk korang mula study!

Korang patut miliki segera panduan persediaan temuduga yang cukup lengkap dan amat membantu dalam persediaan temuduga Kerja ini.

Sekali lagi dinyatakan, rujukan ini amat sesuai digunakan oleh calon temuduga Pembantu Awam Gred H11. Malah boleh digunakan berulang kali untuk semua jenis temuduga di sektor awam.

Penutup

Kementerian Kesihatan Malaysia melalui SPA telah selesai menapis calon yg sesuai utk jawatan Pegawai Tadbir N41 (Rekod Perubatan) dalam exam PSEE baru-baru ini. Dan panggilan ke sesi temuduga kepada yang berjaya telah dikeluarkan. Jika korang dapat panggilan, baca info penting contoh soalan temuduga Pegawai Tadbir N41 (Rekod Perubatan) ni.

Kekosongan jawatan Penolong Pegawai Pertahanan Awam KP29 di APM sudah diiklankan. Dan kini untuk sesi panggilan temuduga KP29 kepada yang berjaya telah dikeluarkan. Jika korang dapat panggilan temuduga, baca info penting contoh soalan temuduga Penolong Pegawai Pertahanan Awam KP29 ni

Jabatan Perkhidmatan Veterinar sedang menantikan kehadiran bakal Penolong Pegawai Veterinar yang akan menyertai mereka. Tapisan terakhir akan berlangsung tidak lama lagi. Tapisan itu adalah stage temuduga yg digeruni ramai calon. Sila baca contoh soalan temuduga Penolong Pegawai Veterinar G29 ni.

Jabatan Pertanian Malaysia juga telah mengeluarkan iklan kekosongan jawatan bagi gred GA9. Proses pengambilan sedang giat dijalankan. Kepada korang yang dipanggil ke stage temuduga, buat bebaik. Di samping itu, korang boleh rujuk contoh soalan temuduga Penolong Pegawai Pertanian G29 ni.

Juruukur Bahan Gred J41 adalah jawatan yg ‘hot’ untuk tahun ini. Pengambilan dibuat dengan agak kerap. Mungkin ini peluang baik korang. Buat persediaan sebaiknya dan jangan lupa baca soalan temuduga Juruukur Bahan Gred J41 ini.

Kpd korang yg berjaya dipanggil ke stage temuduga Pelukis Pelan (Seni Bina) JA19, dikatakan soalan temuduga JA19 ni merupakan antara yang agak ‘payah’ nak jawab. Baca contoh soalan temuduga JA19 lepas di soalan temuduga Pelukis Pelan (Seni Bina) JA19 ni.

Calon yang berjaya dipanggil ke stage temuduga Pegawai Perancang Bandar dan Desa J41 dah diemelkan jadual dan lokasi temuduga. Utk persediaan yang lebih mapan lagi, sila baca soalan temuduga Pegawai Perancang Bandar dan Desa J41 ini.

Panggilan temuduga utk jawatan Jurugeospatial J41 telah dikeluarkan. Sekiranya korang juga dipanggil, ahamdulillah. Bukan mudah nak dapat panggilan temuduga tau. Baca soalan temuduga Jurugeospatial J41 ni untuk menambahbaik persediaan temuduga korang.

Semoga berjaya menjawab semua soalan temuduga Pembantu Awam Gred H11 itu nanti!

Leave a Comment

error: Content is protected !!