Soalan Temuduga Jururawat Gred U41

Adakah korang dipanggil ke sesi temuduga Jururawat Gred U41 utk ambilan di Kementerian Kesihatan Malaysia pada 25 Januari 2023 -02 Februari 2023 ini? Tahniah2! Masalahnya kini ialah – sampai sekarang masih tak pasti apa nak prepare? Dan masih lagi tercari-cari contoh soalan temuduga Jururawat Gred U41 yg bagus?

Soalan Temuduga Jururawat Gred U41

Gagal dalam temuduga Jururawat Gred U41 akan ‘membunuh’ peluang korang untuk dilantik ke jawatan kontrak, apa lagi ke jawatan tetap. Gagal semasa temuduga Jururawat U41 ini juga akan ‘memusnahkan’ harapan korang untuk menjadi ‘Abg Jururawat’ yg hensem gila atau ‘Akak Jururawat’ yg manis menawan dan semua orang nak try. Haha..

Sebelum itu, bagi korang yg dapat panggilan ujian psikometrik Jururawat U41 ambilan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) pada kali ini. Rezeki tu. Jangan sia-siakan peluang yg diberi. Buat persediaan sebaik mungkin! Bahan-bahan ulangkaji utk ujian psikometrik ni boleh diperolehi di contoh soalan ujian psikometrik Jururawat U41.

Sementara itu, bagi korang yg dapat panggilan ke PSEE Jururawat U41 ambilan Kementerian Kesihatan Malaysia pada kali ini. Rezeki tu. Jangan sia-siakan peluang yg diberi. Buat persediaan sebaik mungkin! Bahan-bahan ulangkaji utk exam ni boleh diperolehi di contoh soalan peperiksaan Jururawat U41.

Permohonan jawatan kosong Jururawat Gred U41

Sekiranya korang ingin mengisi kekosongan jawatan Jururawat U41 secara rasmi di sektor awam, permohonan boleh dilakukan dengan mengisi borang SPA9 di Portal SPA. Permohonan jawatan kosong Jururawat U41 adalah terbuka sepanjang masa dan perlu dibuat secara atas talian atau secara maya atau online.

Tempoh sahlaku permohonanan

Suka diingatkan, tempoh sahlaku permohonan (termasuk jawatan Jururawat Gred U41 ini) adalah satu (1) tahun. Korang dikehendaki mengisi semula atau mengemaskini permohonan SPA9 apabila tempoh sahlaku tersebut telah luput.

Semakan penjadualan temuduga

MAKLUMAN TERKINI : SEMAKAN PENJADUALAN TEMU DUGA

JURURAWAT GRED U41 DI KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA

TARIKH TEMU DUGA : 25 JANUARI 2023 – 2 FEBUARI 2023

Pautan Alternatif:

https://online.spa.gov.my/jadual-temuduga-jururawat-u41

Portal SPA :

https://www.spa.gov.my/web/guest/senarai-penjadualan-temu-duga

Persaingan jawatan Jururawat U41

Panggilan ke temuduga jawatan Jururawat U41 ini adalah ramai dan ini pasti mengundang persaingan yang tinggi. Kesilapan kecil semasa temuduga akan membawa padah!

Ini kerana, tidak lain dan tidak bukan, sesi temuduga Jururawat U41 lah yang akan menjadi medan utama pembuangan calon!

Jadi sekiranya korang calon yang dipanggil,

Berhati-hatilah dan persiapkan diri dengan kemahiran menghadapi temuduga Jururawat U41 yang mantap! – pesanan soalantemuduga.com

Kami tidak mahu, korang gagal padahal sudah pergi sejauh ini.

Sebelum ke contoh soalan temuduga Jururawat Gred U41, sedikit pengenalan untuk jawatan ini.

Gaji Jururawat U41

Perjawatan Jururawat U41 adalah jawatan yang termasuk di dalam kumpulan pengurusan dan profesional.

Calon yang melepasi temuduga akan ditempatkan di pelbagai kementerian atau jabatan. Tapi utk kali ini, calon yang berjaya akan ditempatkan di bawah Kementerian Kesihatan Malaysia.

Berikut adalah jadual gaji Jururawat U41:

Gaji minimum RM2,429.00
Gaji maksimum RM9,656.00
Kenaikan Gaji TahunanRM225.00
Jadual Gaji Jururawat Gred U41

Gaji permulaan Jururawat U41 ialah RM2,429.00 (minimum).

Kadar gaji maksimum adalah RM9,656.00.

Sementara kadar KGT (kenaikan gaji tahunan) adalah sebanyak RM225.00.

Skop Kerja Jururawat U41

Korang mesti tahu deskripsi tugas seorang Jururawat U41. Jarang sekali soalan berkaitan bidang tugas tidak disoal dalam temuduga kerja kerajaan.

Apakah skop kerja / deskripsi tugas Jururawat U41?

Ingat skop kerja Jururawat U41 ini untuk kegunaan semasa menjawab soalan temuduga nanti:

Secara ringkas, Jururawat U41 bertanggungjawab dalam aspek-aspek berikut:

Pemantauan Kejururawatan

  • Mengawalselia perawatan dengan melakukan rondaan ke wad / klinik / unit berjadual untuk memantau keberkesanan perawatan, peralatan dan keselamatan pelanggan.

Fungsi Pengurusan dan Penyeliaan

  • Merancang perkhidmatan kejururawatan dan perawatan selari dengan aliran sains dan teknologi juga konsep terkini.
  • Menyelia pembentukan dan pembangunan kerjaya kejururawatan melalui latihan dan kursus dalam perkhidmatan, penyelidikan dan pembangunan.

Kawalan Mutu

  • Merancang lawatan penyeliaan untuk memastikan amalan kejururawatan dijalankan mengikut piawaian.
  • Memastikan perawatan dilakukan berpandukan Standard Operating Procedures (SOP) – menentukan protokol dan garis panduan dalam prosedur kejururawatan dipraktikkan.

Latihan Kejururawatan

  • Merancang dan menyelaras kursus/latihan amali anggota kejururawatan di antara kolej dan diperingkat negeri.

Contoh Soalan Temuduga Jururawat Gred U41 (berkaitan jabatan / kementerian)

Untuk temuduga kali ini, Jururawat U41 akan ditempatkan di :

  • Kementerian Kesihatan Malaysia

Jadi korang kena study jabatan dan kementerian yg terlibat betui2.

Soalan mengenai kementerian / jabatan / suk ini dijamin akan keluar. Cuma tak tahu la yang mana satu. Misalnya – Apakah kempen terkini Kementerian Kesihatan Malaysia?

Basically, kami nasihatkan calon untuk hafal maklumat seperti nama menteri, timbalan menteri, Ketua Pengarah, timbalan Ketua Pengarah, fungsi jabatan-jabatan, fungsi institut-institut, misi, visi dan lain-lain.

Contoh Soalan Bonus Temuduga Jururawat U41

  • Kenapa awak mohon jawatan Jururawat U41 ni?

Biasanya ini juga merupakan antara soalan yang sering diajukan.

Kami tidak boleh sediakan jawapan bagi pihak korang, kerana: lain calon, lain pula matlamat bagi pihak dirinya.

Sila baca semua yang korang mampu mengenai jawatan ini dan kementerian / jabatan terlibat. Kemudian buat rumusan dan kaitkan dengan penyertaan korang sebagai seorang Jururawat U41 yang berkaliber. – pesanan soalantemuduga.com

Contoh Soalan Temuduga Jururawat Gred U41 (soalan Lazim Temuduga)

  • Sila ceritakan serba sedikit mengenai diri awak.

Percaya atau tidak, soalan asas ini adalah soalan paling popular di dalam mana-mana temuduga tidak kira Temuduga Secara Online In Situ (TSOI) mahupun Temuduga Secara Bersemuka (TSB) untuk jawatan kerajaan mahupun swasta.

Sediakan jawapan dalam bentuk kronologi hidup korang termasuklah pencapaian akademik dan pengalaman kerja (jika ada). – pesanan soalantemuduga.com

Tekankan aspek-aspek ini agar korang tampak sesuai dan wajar dilantik ke jawatan Jururawat U41. Cuma pastikan korang tak melalut. 2-3 minit adalah jangkamasa yang sesuai, lebih daripada itu akan membuat penemuduga bosan dan mulai hilang tumpuan terhadap korang.

  • Pada pandangan awak, apakah ciri-ciri yang diperlukan untuk mengisi jawatan sebagai Jururawat U41?

Jawapan untuk soalan ini hanya akan korang perolehi dengan pembacaan secara menyeluruh. Jadi jangan malas mendapatkan maklumat lanjut berkenaan jawatan Jururawat U41 ini. Baca dan catatkan apakah ciri calon yang sesuai bagi mengisi jawatan ini.

  • Apakah yang awak boleh sumbangkan sekiranya dilantik ke jawatan Jururawat U41 ini?

Sekiranya bernasib baik dan korang diajukan dengan soalan ini. Maka, ini adalah soalan yang menjadi peluang terbaik kepada korang untuk menunjukkan kebolehan. Kaitkan pengalaman dan kemahiran korang kemudian sesuaikan dengan jawatan Jururawat U41.

Korang perlu kreatif dalam menangani soalan temuduga ini. Penemuduga ingin mengetahui sejauh mana korang boleh berfungsi dan berguna sekiranya dilantik kelak. Jadi jangan sia-siakan soalan ini.

Nota: Contoh soalan temuduga Jururawat U41 yang kami beri di bawah hanyalah sebagai rujukan sahaja. Tidak dijamin korang akan dapat soalan yang serupa.

  • Boleh perkenalkan diri awak.
  • Awak kerja mana sebelum ni?
  • Gaji bagus tu. Kenapa awak tak teruskan?
  • Apa kelebihan awak untuk diserap ke dalam jawatan Jururawat U41 ni?
  • Apa tugas utama seorang Jururawat U41?
  • Hmm.. Awak graduan UiTM. Apa yang awak belajar di sana dan kaitannya dgn tugas sebagai Jururawat U41?
  • Apa tema kemerdekaan tahun ini ya? Ingat tak?
  • Ingat kan Rukun negara? Boleh sebutkan rukun negara kedua?
  • Apa beza Sultan dengan Agong?
  • Boleh awak terangkan sedikit tentang darah A?
  • Kalau begitu, golongan darah jenis apakah yang boleh menderma kepada darah jenis A?
  • Berikan 5 jenis penyakit berjangkit?
  • Terangkan sedikit mengenai penyakit influenza dan jenisnya?
  • Jika penyakit tersebut boleh berjangkit, bagaimanakah kita boleh mendapat minimakan risiko?
  • Dalam Belanjawan 2023, pada pendapat awak apakah rangsangan yang paling menarik? Kenapa?
  • If sorang pesakit ni mengamuk. Apa tindakan awak?
  • Hhmm.. berapa tekanan darah yang dianggap tinggi? Yang rendah?
  • Awak rasa ASEAN masih releven?
  • Awak sanggup ke kalau dihantar ke kawasan Sarawak?
  • Sanggup kerja lebih masa?
  • Kerja ni banyak tekanan, so awak boleh kerja di bawah tekanan?
  • Ada apa-apa soalan?

Tapi sebaiknya cuba dapatkan jawapan bagi soalan contoh soalan temuduga Jururawat U41 di atas. Manalah tahu kalau untung sabut, maka timbul la ia. Terapung-apung camtu. Kan..

Tapi apa yang paling korang perlukan sebenarnya ialah rujukan di bawah.

Untuk persediaan yang lebih rapi, terus dapatkan rujukan berikut..

Rujukan Temuduga Kerja Kerajaan

Dah bersedia untuk temuduga jawatan Jururawat U41? Ianya adalah salah satu jawatan kerajaan. Rujukan persediaan yang paling tepat untuk temuduga kerja kerajaan adalah:

Rujukan contoh soalan temuduga Jururawat U41

Rujukan temuduga ini adalah persediaan kerangka umum untuk semua jawatan kerja kerajaan. Walaupun ia tidak spesifik untuk satu-satu jawatan (tetapi amat sesuai sekali dimanfaatkan sebagai bacaan tambahan oleh calon temuduga Jururawat U41).

Atau pun,

Korang juga boleh baca contoh soalan temuduga SPA yang sudah dikongsikan sebelum ini, post ini membincangkan beberapa contoh soalan dan jawapan temuduga SPA.

Atau pun,

Korang juga boleh baca tujuh (7) soalan temuduga kerja dan jawapan ni. Soalan temuduga yang lazim naik dlm temuduga. Hafal cara menjawab yg kami berikan di sana.

Tapi, Kenapa Saya Kena Dapatkan Rujukan Ni?

Ada lapan sebab utama kenapa korang kena dapatkan rujukan temuduga kerja kerajaan ini sekarang juga. Ada diterangkan di bawah. Nombor 3 tu paling penting!

1) Korang jadi insan mulia

Untuk makluman korang, sebahagian daripada hasil jualan rujukan contoh soalan temuduga SPA ini akan disalurkan ke dana atau tabung bantuan mangsa-mangsa banjir, gempa dan mangsa peperangan serta pelarian.

Disebabkan itu, even korang gagal sekalipun dalam temuduga Jururawat U41 ni, korang tak gagal total. Sekurang-kurangnya korang berjaya membantu saudara-saudara kita yg sedang diuji oleh malapetaka dan musibah dan amat-amat memerlukan pertolongan korang pada saat ini.

2) Hati korang jadi riang ria

Nota ringkas & padat dlm rujukan contoh soalan temuduga kerajaan ni akan menjimatkan tenaga korang. Tak perlu berlari seantero Internet cari bahan utk menghadiri temuduga kerja kerajaan yg betul. Tak payah berjam-jam mengadap skrin. Mata tak letih. Pikiran pon tak kusut. Hati pon jadi riang ria di hari raya. Haha..

3) Korang dibimbing oleh panel penemuduga sendiri

Rujukan contoh soalan temuduga kerajaan ini ditulis oleh Puan Jud Jamil. Siapakah beliau?

Puan Jud telah berkhidmat sebagai Ketua Unit Sumber Manusia di salah sebuah agensi kerajaan sejak 8 tahun yang lalu. Beliau terlibat secara langsung dalam proses temuduga jawatan kosong serta kerap menjadi panel temuduga.

Korang rasa?

4) Lebih masa main COC

Korang jangan acah-acah tak bersalah. Korang kaki game kan? Takut masa bermain game korang terganggu? Boleh sgt. Korang grab jer rujukan contoh soalan temuduga SPA (sesuai dimanfaatkan oleh calon temuduga Jururawat U41) ni. Pastu baca nota-nota tu. Habis ceta.

Tinggal tunggu masa exam je sampai. Sementara tu, ada lebih masa terluang utk layan PUBG, ML, COC dll..

5) Guna pengalaman 15 tahun kami sepenuhnya

Contoh soalan temuduga dan skema jawapan temuduga yg diberikan akan membiasakan korang dengan format sebenar temuduga kerajaan. Bukan soalan temuduga bocor. Bukan soalan temuduga ramalan. Bukan sama sekali. Tetapi jenis soalan yang hampir sama.

Korang pinjam dan guna semaksimumnya pengalaman kami selama 15 tahun (semenjak 2008) meneliti dan mengkaji soalan-soalan temuduga SPA.

6) Memudahkan hidup korang

Skema cara menjawab soalan temuduga dalam rujukan ini ada disediakan. Paling senang, korang hafal jer caranya. Tapi tgk nasib juga la. Kalau kebetulan soalan temuduga tu yang diajukan semasa iv nanti. Memang kacang gorang la kan..

7) Murah gila gais!

Rujukan contoh soalan temuduga SPA ni murah giler gais. Cuma RM30 sahaja. Apa yang korang boleh dapat dengan RM30 pada masa ini? Tiada apa sgt pun. Utk topup data sebulan pun hampir tak cukup, kalau kuat layan Youtube!

Oleh kerana betapa murahnya rujukan ni. Tiada apa yang korang akan rugi mendapatkannya. Ini akan menjimatkan duit korang. Simpan duit lebih tu buat kawin. Tak pon utk beli phone model baharu yang jadi idaman kalbu. Merecik hawau ko..

8) Lagi hawau..

Dan disebabkan kemurahan rujukan temuduga kerja kerajaan ni juga. Korang hanya perlu laburkan beberapa ringgit sahaja sebagai modal untuk meningkatkan peluang memperolehi masa depan yang bergemerlapan.

Kalau dapat kerja kelak, ratusan ribu pulangannya seumur hidup. Simpanan KWSP lagi la jangan cerita. Honda Civic yg ada lubang utk angin lalu kat tepi tu dah tentu dalam genggaman. Lagi la merecik! Peerrgh, inilah pelaburan terbaik yang pernah korang lakukan.

Sempat ke pos buku ni?

First of all, rujukan soalan temuduga Kerja Kerajaan ini BUKAN BUKU. Tiada pengeposan barang berlaku (tambah-tambah lagi, kita masih berada dalam musim COVID ni). Rujukan ini adalah eBook dalam versi download (format PDF).

Korang akan diberikan akses ke laman download untuk download semua komponen selepas bayaran diselesaikan.

Berapa lama leh dpt rujukan tu lepas bayar?

Klu korang guna billplz (FPX) / online banking, biasanya proses ni memakan masa di antara 1 – 2 jam shaja. Jadi tak perlu lagi berminggu tunggu Pos Laju atau Ninja Van datang ke rumah.

Cara ni lebih cepat utk korang mula prepare utk temuduga!

Korang patut miliki segera panduan persediaan temuduga yang cukup lengkap dan amat membantu dalam persediaan temuduga Kerja ini.

Sekali lagi dinyatakan, rujukan ini amat sesuai digunakan oleh calon temuduga Jururawat U41. Malah boleh digunakan berulang kali untuk semua jenis temuduga di sektor awam.

Penutup

KKM melalui SPA mereka telah selesai menapis calon yg sesuai utk jawatan Penolong Pegawai Perubatan U41 dalam ujian psikometrik baru-baru ini. Dan panggilan ke sesi temuduga kepada calon yang berjaya telah mulai dikeluarkan. Jika korang dapat panggilan ni, baca info penting mengenai contoh soalan temuduga Penolong Pegawai Perubatan U41.

Kekosongan jawatan Penolong Pegawai Siasatan P29 di SPRM sudah diiklankan. Dan kini panggilan ke temuduga Penolong Pegawai Siasatan P29 sudah dikeluarkan kepada calon yang berjaya. Jika korang dapat panggilan temuduga ini, mohon dibaca info penting contoh soalan temuduga Penolong Pegawai Siasatan P29 ni.

Dah sedia untuk menjawab soalan temuduga Penolong Pegawai Penyediaan Makanan C29? Masa dah tak panjang. Baca sini untuk persediaan akhir sebelum iv..

Kementerian Kesihatan Malaysia telah mengeluarkan iklan pengambilan utk Pegawai Penerangan S41. Proses pengambilan sedang giat dijalankan. Kepada korang yang berjaya dipanggil ke stage temuduga ini, buat bebaik. Sementara itu, korang boleh rujuk contoh soalan temuduga Pegawai Penerangan S41 ni sebagai persiapan awal.

Pegawai Optometri U41 adalah jawatan yg ‘agak rare’ dan jarang dibuat pengambilan oleh SPA untuk penempatan di KKM. Jadi, soalan yg diajukan mmg agak sukar ditebak. Buat persediaan sebaiknya dan jangan lupa baca soalan temuduga Pegawai Optometri U41 ini.

Kpd korang yg berjaya dipanggil ke stage temuduga Penolong Pegawai Psikologi S29, dikatakan soalan temuduga ni merupakan antara yang agak ‘leceh’ nak dijawab. Baca contoh soalan temuduga lepas di soalan temuduga Penolong Pegawai Psikologi S29 ni.

Calon yang berjaya dipanggil ke stage temuduga Kurator Gred S41 dah diemelkan jadual dan masa temuduga. Utk persediaan yang lebih mapan lagi, sila baca soalan temuduga Kurator Gred S41 ini.

Panggilan temuduga utk jawatan Inspektor Polis telah dikeluarkan. Sekiranya korang juga dipanggil, ahamdulillah. Bukan mudah nak dapat panggilan temuduga sekarang ni. Baca contoh soalan temuduga Inspektor Polis ni untuk menambahbaik persediaan temuduga korang.

Tengah fikir apa soalan temuduga akan ditanya nanti? Relaks, kali ni kita akan borak mengenai topik soalan temuduga dan cara menjawab yang betul..

Semoga berjaya menjawab semua soalan temuduga Jururawat Gred U41 itu nanti dengan baik!

2 thoughts on “Soalan Temuduga Jururawat Gred U41”

  1. Salam..selepas gagal dalam ujian psikometrik,adakah calon akan diberikan peluang untuk menduduki ujian tersebut sebelum tempoh tamat dalam spa9.Terima kasih

    Reply

Leave a Comment

error: Content is protected !!