Soalan Temuduga Pembantu Belia dan Sukan S19

Korang berjaya dipanggil ke Temuduga Secara Online In Situ (TSOI) Pembantu Belia dan Sukan Gred S19 pada kali ini utk ambilan Kementerian Belia dan Sukan pada kali ini? Tahniah2! Masalahnya kini ialah : sampai sekarang masih tak pasti apa nak prepare dan masih tercari-cari contoh soalan temuduga Pembantu Belia dan Sukan S19 yg bagus?

Gagal dalam temuduga Pembantu Belia dan Sukan S19 akan ‘memusnahkan’ peluang korang untuk dilantik ke jawatan tetap. Gagal temuduga Pembantu Belia dan Sukan S19 ini juga akan ‘memusnahkan’ harapan korang untuk menjadi ‘Abg Pembantu Belia dan Sukan’ yg hensem gila atau ‘Akak Pembantu Belia dan Sukan’ yg manis menawan.

Soalan Temuduga Pembantu Belia dan Sukan S19

Sebelum itu, bagi korang yg terlibat dengan PSEE Pembantu Belia dan Sukan S19 utk ambilan Kementerian Belia dan Sukan pada kali ini. Jangan bertangguh dan buat persiapan segera dengan membaca beberapa contoh soalan peperiksaan Pembantu Belia dan Sukan S19.

Permohonan jawatan kosong Soalan Temuduga Pembantu Belia dan Sukan S19

Sekiranya korang ingin mengisi kekosongan jawatan Pembantu Belia dan Sukan S19 secara rasmi di sektor awam, permohonan boleh dilakukan dengan mengisi borang SPA9 di Portal SPA. Permohonan jawatan kosong Pembantu Belia dan Sukan S19 adalah terbuka sepanjang masa dan perlu dibuat secara atas talian atau secara maya atau online.

Tempoh sahlaku permohonanan

Suka diingatkan, tempoh sahlaku permohonan (termasuk jawatan Soalan Temuduga Pembantu Belia dan Sukan S19 ini) adalah satu (1) tahun. Korang dikehendaki mengisi semula atau mengemaskini permohonan SPA9 apabila tempoh sahlaku telah luput.

Semakan penjadualan temuduga

MAKLUMAN TERKINI : SEMAKAN PENJADUALAN TEMU DUGA

PEMBANTU BELIA DAN SUKAN GRED S19 DI KEMENTERIAN BELIA DAN SUKAN

TARIKH TEMU DUGA : BELUM DIUMUMKAN

Pautan Alternatif:

https://online.spa.gov.my/online/jadual-temuduga-pembantu-belia-dan-sukan-s19

Portal SPA :

http://www.spa.gov.my/web/guest/senarai-penjadualan-temu-duga

Persaingan jawatan Pembantu Belia dan Sukan S19

Panggilan ke temuduga jawatan Pembantu Belia dan Sukan S19 ini adalah ramai dan ini pasti mengundang persaingan yang tinggi. Kesilapan kecil semasa temuduga akan membawa padah!

Ini kerana, tidak lain, sesi temuduga Pembantu Belia dan Sukan S19 lah yang akan menjadi medan pembuangan calon!

Jadi sekiranya korang calon yang dipanggil,

Berhati-hatilah dan persiapkan diri dengan kemahiran menghadapi temuduga Pembantu Belia dan Sukan S19 yang mantap! – pesanan soalantemuduga.com

Kami tidak mahu, korang gagal padahal sudah pergi sejauh ini.

Sebelum ke contoh soalan temuduga Pembantu Belia dan Sukan S19, sedikit pengenalan untuk jawatan ini.

Gaji Pembantu Belia dan Sukan S19

Perjawatan Pembantu Belia dan Sukan S19 adalah jawatan yang termasuk di dalam kumpulan pelaksana dan sokongan. Calon yang melepasi temuduga akan ditempatkan di Kementerian Belia dan Sukan.

Gaji minimum RM1,352.00
Gaji maksimum RM4,003.00
Kenaikan Gaji TahunanRM100.00
Jadual Gaji Pembantu Belia dan Sukan Gred S19

Gaji permulaan Pembantu Belia dan Sukan S19 ialah RM1,352.00 (minimum).

Kadar gaji maksimum adalah RM4,003.00 (maksimum).

Sementara kadar KGT (kenaikan gaji tahunan) adalah sebanyak RM100.00.

Skop Kerja Pembantu Belia dan Sukan S19

Korang mesti tahu deskripsi tugas Pembantu Belia dan Sukan S19. Jarang sekali soalan berkaitan bidang tugas tidak disoal dalam temuduga kerja kerajaan.

Apakah skop kerja / deskripsi tugas Pembantu Belia dan Sukan S19?

Ingat skop kerja Pembantu Belia dan Sukan S19 ini untuk kegunaan semasa menjawab soalan temuduga nanti:

Bertanggungjawab melaksanakan program-program serta aktiviti berkaitan belia dan sukan di peringkat kementerian/ negeri/ jabatan/ daerah.

Contoh Soalan Temuduga Pembantu Belia dan Sukan S19 (berkaitan jabatan / kementerian)

Pada kebiasaannya, Pembantu Belia dan Sukan S19 akan ditempatkan di :

  • Kementerian Belia dan Sukan

Jadi korang kena study jabatan ni dan kementerian yg terlibat betui2.

Soalan mengenai Jabatan Audit Negara ini dijamin akan keluar. Cuma tak tahu la yang mana satu. Misalnya – Jabatan Audit Negara di bawah kementerian apa?

Basically, kami nasihatkan calon untuk hafal maklumat seperti nama menteri, timbalan menteri, Ketua Pengarah, timbalan Ketua Pengarah, fungsi jabatan-jabatan, fungsi institut-institut, misi, visi dan lain-lain.

Contoh Soalan Bonus Temuduga Pembantu Belia dan Sukan S19

  • Kenapa awak mohon jawatan Pembantu Belia dan Sukan S19 ni?

Biasanya ini juga merupakan antara soalan yang sering diajukan.

Kami tidak boleh sediakan jawapan bagi pihak korang, kerana: lain calon, lain pula matlamat bagi pihak dirinya.

Sila baca semua yang korang mampu mengenai jawatan ini dan kementerian / jabatan terlibat. Kemudian buat rumusan dan kaitkan dengan penyertaan korang sebagai seorang Pembantu Belia dan Sukan S19 yang berkaliber. – pesanan soalantemuduga.com

Contoh Soalan Temuduga Pembantu Belia dan Sukan S19 (soalan Lazim Temuduga)

  • Sila ceritakan serba sedikit mengenai diri awak.

Percaya atau tidak, soalan asas ini adalah soalan paling popular di dalam mana-mana temuduga tidak kira untuk jawatan kerajaan mahupun swasta.

Sediakan jawapan dalam bentuk kronologi hidup korang termasuklah pencapaian akademik dan pengalaman kerja (jika ada). – pesanan soalantemuduga.com

Tekankan aspek-aspek ini agar korang tampak sesuai untuk jawatan Pembantu Belia dan Sukan S19. Cuma pastikan korang tak melalut. 2 minit adalah jangkamasa yang sesuai, lebih daripada itu akan membuat penemuduga bosan dan mulai hilang tumpuan terhadap korang.

  • Pada pandangan awak, apakah ciri-ciri yang diperlukan untuk mengisi jawatan sebagai Pembantu Belia dan Sukan S19?

Jawapan untuk soalan ini hanya akan korang perolehi dengan pembacaan secara menyeluruh. Jadi jangan malas mendapatkan maklumat lanjut berkenaan jawatan ini. Baca dan catatkan apakah ciri calon yang sesuai bagi mengisi jawatan ini.

  • Apakah yang awak boleh sumbangkan sekiranya dilantik ke jawatan Pembantu Belia dan Sukan S19 ini?

Sekiranya bernasib baik dan korang diajukan dengan soalan ini. Maka, ini adalah soalan yang menjadi peluang terbaik kepada korang untuk menunjukkan kebolehan. Kaitkan pengalaman dan kemahiran korang kemudian sesuaikan dengan jawatan Pembantu Belia dan Sukan S19.

Korang perlu kreatif dalam soal ini. Penemuduga ingin mengetahui sejauh mana korang boleh berfungsi dan berguna sekiranya dilantik kelak. Jadi jangan sia-siakan soalan ini.

Contoh Soalan Temuduga Pembantu Belia dan Sukan S19 (soalan popular)

Nota: Contoh soalan temuduga Pembantu Belia dan Sukan S19 yang kami beri di bawah hanyalah sebagai rujukan sahaja. Tidak dijamin korang akan dapat soalan yang serupa.

  • Sila kenalkan diri awak (korang digalakkan memperkenalkan diri dalam Bahasa Inggeris).
  • Keja kat mana sebelum ni?
  • Apa kelebihan awak untuk diserap ke dalam jawatan ni?
  • Apa tugas seorang Pembantu Belia dan Sukan S19?
  • Awak graduan USM kan? Apa yg awak belajar & kaitannya dgn Pembantu Belia dan Sukan S19?
  • Apa tema kemerdekaan tahun ini?
  • Ingat kan Rukun negara? Apa dia yg ketiga?
  • Apa beza Sultan dengan Agong?
  • Apakah aktiviti sukan dan rekreasi yang dibenarkan di kawasan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB)?
  • Apakah IYRES?
  • Apakah peranan IYRES?
  • Bagaimanakah cara hendak mendapatkan bahan-bahan terbitan IYRES?
  • Bila IYC ditubuhkan?
  • Apakah fungsi IYC?
  • Bagaimanakah cara untuk memohon kebenaran bagi menganjurkan kejohanan/ pertandingan sukan di bawah Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB)?
  • Awak suka main apa? Bola?
  • Tahu undang-undang pengadilan badminton?
  • Apa pendapat awak mengenai sukan gimnastik?
  • Apa cadangan awak untuk menjadikan Malaysia lebih proaktif dalam NAM?
  • Jelaskan peranan negara dalam OIC?
  • Awak rasa ASEAN masih releven?

Sebaik-baiknya cuba dapatkan jawapan bagi soalan contoh soalan temuduga Pembantu Belia dan Sukan S19 di atas. Manalah tahu kalau untung sabut, maka timbul la ia. Terapung-apung camtu. Kan..

Tapi apa yang paling korang perlukan sebenarnya ialah rujukan di bawah.

Untuk persediaan yang lebih rapi, terus dapatkan rujukan berikut.

Rujukan Temuduga Kerja Kerajaan

Dah bersedia untuk temuduga jawatan Pembantu Belia dan Sukan S19? Ianya adalah salah satu jawatan kerajaan. Rujukan persediaan yang paling tepat untuk temuduga kerja kerajaan adalah:

Rujukan Contoh Soalan Temuduga Pembantu Belia dan Sukan S19

Rujukan temuduga ini adalah persediaan kerangka umum untuk semua jawatan kerja kerajaan. Walaupun ia tidak spesifik untuk satu-satu jawatan (tetapi amat sesuai sekali dimanfaatkan oleh calon temuduga Pembantu Belia dan Sukan S19.

Atau pun,

Korang juga boleh baca contoh soalan temuduga SPA yang sudah dikongsikan sebelum ini, post ini membincangkan beberapa contoh soalan dan jawapan temuduga SPA.

Atau pun,

Korang juga boleh baca tujuh (7) soalan temuduga kerja dan jawapan ni. Soalan temuduga yang lazim naik dlm temuduga. Hafal cara menjawab yg kami berikan di sana.

Tapi, Kenapa Saya Kena Dapatkan Rujukan Ni?

Ada lapan sebab utama kenapa korang kena dapatkan rujukan temuduga kerja kerajaan ini sekarang juga. Ada diterangkan di bawah. Nombor 3 tu paling penting!

1) Korang jadi insan mulia

Untuk makluman korang, sebahagian daripada hasil jualan rujukan contoh soalan temuduga SPA ini akan disalurkan ke dana atau tabung bantuan mangsa-mangsa banjir, gempa dan mangsa peperangan serta pelarian.

Disebabkan itu, even korang gagal sekalipun dalam temuduga Pembantu Belia dan Sukan S19 ni, korang tak gagal total. Sekurang-kurangnya korang berjaya membantu saudara-saudara kita yg sedang diuji oleh malapetaka dan musibah dan amat-amat memerlukan pertolongan korang pada saat ini.

2) Hati korang jadi riang ria

Nota ringkas & padat dlm rujukan contoh soalan temuduga kerajaan ni akan menjimatkan tenaga korang. Tak perlu berlari seantero Internet cari bahan utk menghadiri temuduga kerja kerajaan yg betul. Tak payah berjam-jam mengadap skrin. Mata tak letih. Pikiran pon tak kusut. Hati pon jadi riang ria di hari raya. Haha..

3) Korang dibimbing oleh panel penemuduga sendiri

Rujukan contoh soalan temuduga kerajaan ini ditulis oleh Puan Jud Jamil. Siapakah beliau?

Puan Jud telah berkhidmat sebagai Ketua Unit Sumber Manusia di salah sebuah agensi kerajaan sejak 8 tahun yang lalu. Beliau terlibat secara langsung dalam proses temuduga jawatan kosong serta kerap menjadi panel temuduga.

Korang rasa?

4) Lebih masa main PUBG

Korang jangan acah-acah tak bersalah. Korang kaki game kan? Takut masa bermain game korang terganggu? Boleh sgt. Korang grab jer rujukan contoh soalan temuduga SPA (sesuai dimanfaatkan oleh calon temuduga Pembantu Belia dan Sukan S19) ni. Pastu baca nota-nota tu. Habis ceta.

Tinggal tunggu masa exam je sampai. Sementara tu, ada lebih masa terluang utk layan PUBG, ML, COC dll..

5) Guna pengalaman 13 tahun kami sepenuhnya

Contoh soalan temuduga dan skema jawapan temuduga yg diberikan akan membiasakan korang dengan format sebenar temuduga kerajaan. Bukan soalan temuduga bocor. Bukan soalan temuduga ramalan. Bukan sama sekali. Tetapi jenis soalan yang hampir sama.

Korang pinjam dan guna semaksimumnya pengalaman kami selama 13 tahun (semenjak 2008) meneliti dan mengkaji soalan-soalan temuduga SPA.

6) Memudahkan hidup korang

Skema cara menjawab soalan temuduga dalam rujukan ini ada disediakan. Paling senang, korang hafal jer caranya. Tapi tgk nasib juga la. Kalau kebetulan soalan temuduga tu yang diajukan semasa iv nanti. Memang kacang gorang la kan..

7) Boleh simpan duit lebih (untuk kawin)

Rujukan contoh soalan temuduga SPA ni murah giler. Cuma RM30 sahaja. Apa yang korang boleh dapat dengan RM30 pada masa ini? Tiada apa sgt pun pada masa ini. Utk topup data sebulan pun hampir tak cukup, kalau kuat layan Youtube!

Oleh kerana betapa murahnya rujukan ni. Tiada apa yg korang akan rugi memilikinya. Ini akan menjimatkan duit korang. Simpan duit lebih tu buat kawin. Tak pon utk beli phone model baharu yang jadi idaman kalbu. Merecik hawau ko..

8) Lagi Hawau..

Dan disebabkan kemurahan rujukan temuduga kerja kerajaan ni juga. Korang cuma perlu laburkan beberapa ringgit sahaja sebagai modal untuk meningkatkan peluang memperolehi masa depan yang bergemerlapan.

Kalau dapat kerja kelak, ratusan ribu pulangannya seumur hidup. Simpanan KWSP lagi la jangan cerita. Honda Civic yg ada lubang utk angin lalu kat tepi tu dah tentu dalam genggaman. Lagi la merecik! Peerrgh, inilah pelaburan terbaik yang pernah korang lakukan.

Sempat ke pos buku ni?

First of all, rujukan soalan temuduga Kerja Kerajaan ini BUKAN BUKU. Tiada pengeposan barang berlaku (tambah-tambah lagi dalam musim COVID ni) dah la banyak tempat PKPD / PKPB. Rujukan ini adalah eBook dalam versi download (format PDF).

Korang akan diberikan akses ke laman download untuk download semua komponen selepas bayaran diselesaikan.

Berapa lama leh dpt rujukan tu lepas bayar?

Klu korang guna billplz (FPX) / online banking, biasanya proses ni memakan masa di antara 1 – 2 jam shaja. Jadi tak perlu lagi berminggu tunggu Pos Laju atau Ninja Van datang ke rumah.

Cara ni lebih cepat untuk korang mula prepare utk iv!

Korang patut miliki segera panduan persediaan temuduga yang cukup lengkap dan amat membantu dalam persediaan temuduga Kerja ini.

Sekali lagi dinyatakan, rujukan ini amat sesuai digunakan oleh calon temuduga Pembantu Belia dan Sukan S19. Malah boleh digunakan berulang kali untuk semua jenis temuduga di sektor awam.

Penutup

Penolong Juruaudit W29 adalah jawatan yg ‘rare’ dan agak jarang dibuat pengambilan oleh SPA. Mungkin ini peluang baik korang. Buat persediaan sebaiknya dan jangan lupa baca soalan temuduga Penolong Juruaudit W29 ini.

Kpd korang yg berjaya dipanggil ke stage temuduga Leftenan Muda Maritim T13, dikatakan soalan temuduga ni merupakan antara yang agak ‘rumit’ nak dijawab. Baca contoh soalan temuduga lepas di soalan temuduga Leftenan Muda Maritim T13 ni.

Calon yang berjaya dipanggil ke stage temuduga Pembantu Hidupan Liar G11 dah diemelkan jadual dan alamat lokasi temuduga. Utk persediaan yang lebih mapan lagi, sila baca soalan temuduga Pembantu Hidupan Liar G11 ini.

Panggilan temuduga utk jawatan Jurubahasa Gred LA19 telah dikeluarkan. Sekiranya korang juga dipanggil, ahamdulillah. Bukan mudah nak dapat panggilan temuduga sekarang ni tau. Baca contoh soalan temuduga Jurubahasa Gred LA19 ni untuk menambahbaik persediaan temuduga korang.

AADK dan Kementerian Pertahanan Malaysia melalui SPA telah selesai menapis calon yg sesuai utk jawatan Pembantu Penyediaan Makanan N19 dalam exam PSEE baru-baru ini. Dan panggilan ke sesi temuduga kepada calon yang berjaya telah dikeluarkan. Jika korang dapat panggilan ni, baca info penting contoh soalan temuduga Pembantu Penyediaan Makanan N19.

Kekosongan jawatan Pembantu Penilaian W19 di Jabatan Penilaian Harta Dan Perkhidmatan sudah diiklankan. Dan kini panggilan temuduga Pembantu Penilaian W19 kepada calon yang berjaya telah dikeluarkan. Jika korang dapat panggilan temuduga ini, mohon dibaca info penting contoh soalan temuduga Pembantu Penilaian W19 ni.

Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang sedang menantikan kehadiran bakal Pengawal Keselamatan KP11 yang akan menyertai mereka. Tapisan terakhir akan berlangsung tidak lama lagi. Tapisan itu adalah stage temuduga yg digeruni ramai calon. Sila baca contoh soalan temuduga Pengawal Keselamatan KP11 ni utk persediaan awal.

Kementerian Kesihatan Malaysia telah mengeluarkan iklan pengambilan utk Latihan Separa Perubatan. Proses pengambilan sedang giat dijalankan. Kepada korang yang berjaya dipanggil ke stage temuduga, buat bebaik. Sementera itu, korang boleh rujuk contoh soalan temuduga Latihan Separa Perubatan ni sebagai persiapan awal.

Sesi temuduga Pembantu Penguasa Kastam WK19 untuk ambilan Jabatan Kastam Diraja Malaysia bagi tahun ini sudah dikeluarkan. Adakah korang dah bersedia? Dah baca contoh soalan temuduga Pembantu Penguasa Kastam WK19 ni?

Semoga berjaya menjawab semua soalan temuduga Pembantu Belia dan Sukan S19 itu nanti!

Leave a Comment

error: Content is protected !!