Soalan Temuduga Leftenan Muda Maritim T13

Korang dipanggil ke sesi Temuduga Secara Online In Situ (TSOI) Leftenan Muda Maritim Gred T13 ambilan Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia pada kali ini? Tahniah2! Masalahnya kini ialah : sampai sekarang masih tak pasti apa nak prepare? Dan masih lagi tercari-cari contoh soalan temuduga Leftenan Muda Maritim T13 yg bagus?

Soalan Temuduga Leftenan Muda Maritim T13

Gagal dalam temuduga Leftenan Muda Maritim T13 akan ‘membunuh’ peluang korang untuk dilantik ke jawatan tetap. Gagal temuduga Leftenan Muda Maritim T13 ini juga akan ‘memusnahkan’ harapan korang untuk menjadi ‘Abg Leftenan Muda Maritim’ yg hensem gila atau ‘Akak Leftenan Muda Maritim’ yg manis menawan.

Sebelum itu, bagi korang yg dapat panggilan exam online Leftenan Muda Maritim T13. Rezeki tu. Jangan sia-siakan peluang yg diberi. Buat persediaan sebaik mungkin! Bahan-bahan ulangkaji utk exam ni boleh diperolehi di contoh soalan peperiksaan Leftenan Muda Maritim T13.

Kepada korang yg dapat panggilan ujian psikometrik Leftenan Muda Maritim T13. Buat persiapan yg rapi utk menghadapi ujian ini! Bahan-bahan ulangkaji utk ujian psikometrik ni boleh diperolehi di contoh soalan ujian psikometrik Leftenan Muda Maritim T13.

Permohonan jawatan kosong Leftenan Muda Maritim T13

Sekiranya korang ingin mengisi kekosongan jawatan Leftenan Muda Maritim T13 secara rasmi di sektor awam, permohonan boleh dilakukan dengan mengisi borang SPA9 di Portal SPA. Permohonan jawatan kosong Leftenan Muda Maritim T13 adalah terbuka sepanjang masa dan perlu dibuat secara atas talian atau secara maya atau online.

Tempoh sahlaku permohonanan

Suka diingatkan, tempoh sahlaku permohonan (termasuk jawatan Leftenan Muda Maritim T13 ini) adalah satu (1) tahun. Korang dikehendaki mengisi semula atau mengemaskini permohonan SPA9 apabila tempoh sahlaku tersebut telah luput.

Semakan penjadualan temuduga

MAKLUMAN TERKINI : SEMAKAN PENJADUALAN TEMU DUGA

LEFTENAN MUDA MARITIM GRED T13 DI AGENSI PENGUATKUASAAN MARITIM MALAYSIA

TARIKH TEMU DUGA : BELUM DIUMUMKAN

Pautan Alternatif:

https://online.spa.gov.my/jadual-temuduga-leftenan-muda-maritim-t13

Portal SPA :

http://www.spa.gov.my/web/guest/senarai-penjadualan-temu-duga

Persaingan jawatan Leftenan Muda Maritim T13

Panggilan ke temuduga jawatan Leftenan Muda Maritim T13 ini adalah ramai dan ini pasti mengundang persaingan yang tinggi. Kesilapan kecil semasa temuduga akan membawa padah!

Ini kerana, tidak lain dan tidak bukan, sesi temuduga Leftenan Muda Maritim T13 lah yang akan menjadi medan utama pembuangan calon!

Jadi sekiranya korang calon yang dipanggil,

Berhati-hatilah dan persiapkan diri dengan kemahiran menghadapi temuduga Leftenan Muda Maritim T13 yang mantap! – pesanan soalantemuduga.com

Kami tidak mahu, korang gagal padahal sudah pergi sejauh ini.

Sebelum ke contoh soalan temuduga Leftenan Muda Maritim T13, sedikit pengenalan untuk jawatan ini.

Gaji Leftenan Muda Maritim T13

Perjawatan Leftenan Muda Maritim T13 adalah jawatan yang termasuk di dalam kumpulan Pelaksana dan sokongan.

Calon yang melepasi temuduga akan ditempatkan di pelbagai kementerian atau jabatan. Tapi utk kali ini, calon yang berjaya akan ditempatkan di bawah Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia.

Berikut adalah jadual gaji Leftenan Muda Maritim T13:

Gaji minimum RM2,502.00
Gaji maksimum RM9,803.00
Kenaikan Gaji TahunanRM230.00
Jadual Gaji Leftenan Muda Maritim Gred T13

Gaji permulaan Leftenan Muda Maritim T13 ialah RM2,502.00 (minimum).

Kadar gaji maksimum adalah RM9,803.00.

Sementara kadar KGT (kenaikan gaji tahunan) adalah sebanyak RM230.00.

Skop Kerja Leftenan Muda Maritim T13

Korang mesti tahu deskripsi tugas seorang Leftenan Muda Maritim T13. Jarang sekali soalan berkaitan bidang tugas tidak disoal dalam temuduga kerja kerajaan.

Apakah skop kerja / deskripsi tugas Leftenan Muda Maritim T13?

Ingat skop kerja Leftenan Muda Maritim T13 ini untuk kegunaan semasa menjawab soalan temuduga nanti:

Bertanggungjawab menjalankan tugas-tugas peringkat sokongan yang melibatkan Zon Maritim Malaysia dari segi menguatkuasakan undang-undang dan peraturan di bawah undang-undang persekutuan; melaksanakan tugas mencari dan menyelamat, mencegah dan menyekat pelakuan kesalahan; memberikan bantuan perkara berkaitan dengan penjenayahan apabila dipohon oleh negara luar; melaksanakan pengawasan udara dan pantai serta menyediakan perkhidmatan pengangkutan kepada agensi yang memerlukan. Di samping itu, tugas yang dilaksanakan di Zon Maritim Malaysia dan lautan lepas ialah mencari dan menyelamat; mengawal dan mencegah pencemaran maritim, pencegahan dan penyekatan pengedaran haram dadah narkotik. Tugas yang dilaksanakan akan diletakkan di bawah perintah dan kawalan Angkatan Tentera Malaysia semasa darurat, krisis khas atau peperangan.

Contoh Soalan Temuduga Leftenan Muda Maritim T13 (berkaitan jabatan / kementerian)

Untuk temuduga kali ini, Leftenan Muda Maritim T13 akan ditempatkan di :

  • Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia

Jadi korang kena study jabatan dan kementerian yg terlibat betui2.

Soalan mengenai jabatan ini dijamin akan keluar. Cuma tak tahu la yang mana satu. Misalnya – Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia ni di bawah kementerian apa?

Basically, kami nasihatkan calon untuk hafal maklumat seperti nama menteri, timbalan menteri, Ketua Pengarah, timbalan Ketua Pengarah, fungsi jabatan-jabatan, fungsi institut-institut, misi, visi dan lain-lain.

Contoh Soalan Bonus Temuduga Leftenan Muda Maritim T13

  • Kenapa awak mohon jawatan Leftenan Muda Maritim T13 ni?

Biasanya ini juga merupakan antara soalan yang sering diajukan.

Kami tidak boleh sediakan jawapan bagi pihak korang, kerana: lain calon, lain pula matlamat bagi pihak dirinya.

Sila baca semua yang korang mampu mengenai jawatan ini dan kementerian / jabatan terlibat. Kemudian buat rumusan dan kaitkan dengan penyertaan korang sebagai seorang Leftenan Muda Maritim T13 yang berkaliber. – pesanan soalantemuduga.com

Contoh Soalan Temuduga Leftenan Muda Maritim T13 (soalan Lazim Temuduga)

  • Sila ceritakan serba sedikit mengenai diri awak.

Percaya atau tidak, soalan asas ini adalah soalan paling popular di dalam mana-mana temuduga tidak kira Temuduga Secara Online In Situ (TSOI) mahupun Temuduga Secara Bersemuka (TSB) untuk jawatan kerajaan mahupun swasta.

Sediakan jawapan dalam bentuk kronologi hidup korang termasuklah pencapaian akademik dan pengalaman kerja (jika ada). – pesanan soalantemuduga.com

Tekankan aspek-aspek ini agar korang tampak sesuai dan wajar dilantik ke jawatan Leftenan Muda Maritim T13. Cuma pastikan korang tak melalut. 2-3 minit adalah jangkamasa yang sesuai, lebih daripada itu akan membuat penemuduga bosan dan mulai hilang tumpuan terhadap korang.

  • Pada pandangan awak, apakah ciri-ciri yang diperlukan untuk mengisi jawatan sebagai Leftenan Muda Maritim T13?

Jawapan untuk soalan ini hanya akan korang perolehi dengan pembacaan secara menyeluruh. Jadi jangan malas mendapatkan maklumat lanjut berkenaan jawatan Leftenan Muda Maritim T13 ini. Baca dan catatkan apakah ciri calon yang sesuai bagi mengisi jawatan ini.

  • Apakah yang awak boleh sumbangkan sekiranya dilantik ke jawatan Leftenan Muda Maritim T13 ini?

Sekiranya bernasib baik dan korang diajukan dengan soalan ini. Maka, ini adalah soalan yang menjadi peluang terbaik kepada korang untuk menunjukkan kebolehan. Kaitkan pengalaman dan kemahiran korang kemudian sesuaikan dengan jawatan Leftenan Muda Maritim T13.

Korang perlu kreatif dalam menangani soalan temuduga ini. Penemuduga ingin mengetahui sejauh mana korang boleh berfungsi dan berguna sekiranya dilantik kelak. Jadi jangan sia-siakan soalan ini.

Contoh Soalan Temuduga Leftenan Muda Maritim T13 (soalan popular)

Nota: Contoh soalan temuduga Leftenan Muda Maritim T13 yang kami beri di bawah hanyalah sebagai rujukan sahaja. Tidak dijamin korang akan dapat soalan yang serupa.

  • Boleh perkenalkan diri awak.
  • Awak kerja mana sebelum ni?
  • Gaji bagus tu. Kenapa awak tak teruskan?
  • Apa kelebihan awak untuk diserap ke dalam jawatan Leftenan Muda Maritim T13 ni?
  • Apa tugas utama seorang Leftenan Muda Maritim T13?
  • Hmm.. Awak graduan Universiti X. Apa yang awak belajar di sana dan kaitannya dgn tugas sebagai Leftenan Muda Maritim T13?
  • Apa tema kemerdekaan tahun ini ya? Ingat tak?
  • Ingat kan Rukun negara? Boleh sebutkan rukun negara ketiga?
  • Apa beza Raja dengan Agong?
  • Dalam Belanjawan 2021, pada pendapat awak apakah rangsangan yang paling menarik? Kenapa?
  • Apakah peranan utama APMM?
  • Apakah kawasan perairan yang berada di bawah pengawasan APMM?
  • Di manakah Wilayah APMM berada di Semenanjung Malaysia dan Sabah/Sarawak?
  • Ada berapa jenis kapal yang dimiliki oleh agensi ini?
  • Apakah sistem pangkat yang dipakai oleh APMM?
  • Sebutkan 7 daripada tanggungjawab utama Maritim Malaysia.
  • Apakah Strategi Maritim Malaysia untuk mencapai Visi APPM iaitu menjadi Agensi Maritim Terbaik Di Dunia?
  • Awak rasa ASEAN masih releven?
  • Awak sanggup ke kalau dihantar ke kawasan Sarawak?
  • Sanggup kerja lebih masa?
  • Kerja ni banyak tekanan, so awak boleh kerja di bawah tekanan?
  • Ada apa-apa soalan?

Tapi sebaiknya cuba dapatkan jawapan bagi soalan contoh soalan temuduga Leftenan Muda Maritim T13 di atas. Manalah tahu kalau untung sabut, maka timbul la ia. Terapung-apung camtu. Kan..

Tapi apa yang paling korang perlukan sebenarnya ialah rujukan di bawah.

Untuk persediaan yang lebih rapi, terus dapatkan rujukan berikut..

Rujukan Temuduga Kerja Kerajaan

Dah bersedia untuk temuduga jawatan Leftenan Muda Maritim T13? Ianya adalah salah satu jawatan kerajaan. Rujukan persediaan yang paling tepat untuk temuduga kerja kerajaan adalah:

Rujukan contoh soalan temuduga Pembantu Hidupan Liar G11

Rujukan temuduga ini adalah persediaan kerangka umum untuk semua jawatan kerja kerajaan. Walaupun ia tidak spesifik untuk satu-satu jawatan (tetapi amat sesuai sekali dimanfaatkan sebagai bacaan tambahan oleh calon temuduga Leftenan Muda Maritim T13).

Atau pun,

Korang juga boleh baca contoh soalan temuduga SPA yang sudah dikongsikan sebelum ini, post ini membincangkan beberapa contoh soalan dan jawapan temuduga SPA.

Atau pun,

Korang juga boleh baca tujuh (7) soalan temuduga kerja dan jawapan ni. Soalan temuduga yang lazim naik dlm temuduga. Hafal cara menjawab yg kami berikan di sana.

Tapi, Kenapa Saya Kena Dapatkan Rujukan Ni?

Ada lapan sebab utama kenapa korang kena dapatkan rujukan temuduga kerja kerajaan ini sekarang juga. Ada diterangkan di bawah. Nombor 3 tu paling penting!

1) Korang jadi insan mulia

Untuk makluman korang, sebahagian daripada hasil jualan rujukan contoh soalan temuduga SPA ini akan disalurkan ke dana atau tabung bantuan mangsa-mangsa banjir, gempa dan mangsa peperangan serta pelarian.

Disebabkan itu, even korang gagal sekalipun dalam temuduga Leftenan Muda Maritim T13 ni, korang tak gagal total. Sekurang-kurangnya korang berjaya membantu saudara-saudara kita yg sedang diuji oleh malapetaka dan musibah dan amat-amat memerlukan pertolongan korang pada saat ini.

2) Hati korang jadi riang ria

Nota ringkas & padat dlm rujukan contoh soalan temuduga kerajaan ni akan menjimatkan tenaga korang. Tak perlu berlari seantero Internet cari bahan utk menghadiri temuduga kerja kerajaan yg betul. Tak payah berjam-jam mengadap skrin. Mata tak letih. Pikiran pon tak kusut. Hati pon jadi riang ria di hari raya. Haha..

3) Korang dibimbing oleh panel penemuduga sendiri

Rujukan contoh soalan temuduga kerajaan ini ditulis oleh Puan Jud Jamil. Siapakah beliau?

Puan Jud telah berkhidmat sebagai Ketua Unit Sumber Manusia di salah sebuah agensi kerajaan sejak 8 tahun yang lalu. Beliau terlibat secara langsung dalam proses temuduga jawatan kosong serta kerap menjadi panel temuduga.

Korang rasa?

4) Lebih masa main PUBG

Korang jangan acah-acah tak bersalah. Korang kaki game kan? Takut masa bermain game korang terganggu? Boleh sgt. Korang grab jer rujukan contoh soalan temuduga SPA (sesuai dimanfaatkan oleh calon temuduga Leftenan Muda Maritim T13) ni. Pastu baca nota-nota tu. Habis ceta.

Tinggal tunggu masa exam je sampai. Sementara tu, ada lebih masa terluang utk layan PUBG, ML, COC dll..

5) Guna pengalaman 13 tahun kami sepenuhnya

Contoh soalan temuduga dan skema jawapan temuduga yg diberikan akan membiasakan korang dengan format sebenar temuduga kerajaan. Bukan soalan temuduga bocor. Bukan soalan temuduga ramalan. Bukan sama sekali. Tetapi jenis soalan yang hampir sama.

Korang pinjam dan guna semaksimumnya pengalaman kami selama 13 tahun (semenjak 2008) meneliti dan mengkaji soalan-soalan temuduga SPA.

6) Memudahkan hidup korang

Skema cara menjawab soalan temuduga dalam rujukan ini ada disediakan. Paling senang, korang hafal jer caranya. Tapi tgk nasib juga la. Kalau kebetulan soalan temuduga tu yang diajukan semasa iv nanti. Memang kacang gorang la kan..

7) Murah gila gais!

Rujukan contoh soalan temuduga SPA ni murah giler gais. Cuma RM30 sahaja. Apa yang korang boleh dapat dengan RM30 pada masa ini? Tiada apa sgt pun. Utk topup data sebulan pun hampir tak cukup, kalau kuat layan Youtube!

Oleh kerana betapa murahnya rujukan ni. Tiada apa yang korang akan rugi mendapatkannya. Ini akan menjimatkan duit korang. Simpan duit lebih tu buat kawin. Tak pon utk beli phone model baharu yang jadi idaman kalbu. Merecik hawau ko..

8) Lagi hawau..

Dan disebabkan kemurahan rujukan temuduga kerja kerajaan ni juga. Korang hanya perlu laburkan beberapa ringgit sahaja sebagai modal untuk meningkatkan peluang memperolehi masa depan yang bergemerlapan.

Kalau dapat kerja kelak, ratusan ribu pulangannya seumur hidup. Simpanan KWSP lagi la jangan cerita. Honda Civic yg ada lubang utk angin lalu kat tepi tu dah tentu dalam genggaman. Lagi la merecik! Peerrgh, inilah pelaburan terbaik yang pernah korang lakukan.

Sempat ke pos buku ni?

First of all, rujukan soalan temuduga Kerja Kerajaan ini BUKAN BUKU. Tiada pengeposan barang berlaku (tambah-tambah lagi dalam musim COVID ni) dah la banyak tempat PKPD / PKPB. Rujukan ini adalah eBook dalam versi download (format PDF).

Korang akan diberikan akses ke laman download untuk download semua komponen selepas bayaran diselesaikan.

Berapa lama leh dpt rujukan tu lepas bayar?

Klu korang guna billplz (FPX) / online banking, biasanya proses ni memakan masa di antara 1 – 2 jam shaja. Jadi tak perlu lagi berminggu tunggu Pos Laju atau Ninja Van datang ke rumah.

Cara ni lebih cepat utk korang mula prepare utk temuduga!

Korang patut miliki segera panduan persediaan temuduga yang cukup lengkap dan amat membantu dalam persediaan temuduga Kerja ini.

Sekali lagi dinyatakan, rujukan ini amat sesuai digunakan oleh calon temuduga Leftenan Muda Maritim T13. Malah boleh digunakan berulang kali untuk semua jenis temuduga di sektor awam.

Penutup

Calon yang berjaya dipanggil ke stage temuduga Pembantu Hidupan Liar G11 dah diemelkan jadual dan alamat lokasi temuduga. Utk persediaan yang lebih mapan lagi, sila baca soalan temuduga Pembantu Hidupan Liar G11 ini.

Panggilan temuduga utk jawatan Jurubahasa Gred LA19 telah dikeluarkan. Sekiranya korang juga dipanggil, ahamdulillah. Bukan mudah nak dapat panggilan temuduga sekarang ni tau. Baca contoh soalan temuduga Jurubahasa Gred LA19 ni untuk menambahbaik persediaan temuduga korang.

AADK dan Kementerian Pertahanan Malaysia melalui SPA telah selesai menapis calon yg sesuai utk jawatan Pembantu Penyediaan Makanan N19 dalam exam PSEE baru-baru ini. Dan panggilan ke sesi temuduga kepada calon yang berjaya telah dikeluarkan. Jika korang dapat panggilan ni, baca info penting contoh soalan temuduga Pembantu Penyediaan Makanan N19.

Kekosongan jawatan Pembantu Penilaian W19 di Jabatan Penilaian Harta Dan Perkhidmatan sudah diiklankan. Dan kini panggilan temuduga Pembantu Penilaian W19 kepada calon yang berjaya telah dikeluarkan. Jika korang dapat panggilan temuduga ini, mohon dibaca info penting contoh soalan temuduga Pembantu Penilaian W19 ni.

Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang sedang menantikan kehadiran bakal Pengawal Keselamatan KP11 yang akan menyertai mereka. Tapisan terakhir akan berlangsung tidak lama lagi. Tapisan itu adalah stage temuduga yg digeruni ramai calon. Sila baca contoh soalan temuduga Pengawal Keselamatan KP11 ni utk persediaan awal.

Kementerian Kesihatan Malaysia telah mengeluarkan iklan pengambilan utk Latihan Separa Perubatan. Proses pengambilan sedang giat dijalankan. Kepada korang yang berjaya dipanggil ke stage temuduga, buat bebaik. Sementera itu, korang boleh rujuk contoh soalan temuduga Latihan Separa Perubatan ni sebagai persiapan awal.

Pembantu Pertahanan Awam KP19 adalah jawatan yg ‘rare’ dan agak jarang dibuat pengambilan oleh SPA. Mungkin ini peluang baik korang. Buat persediaan sebaiknya dan jangan lupa baca soalan temuduga Pembantu Pertahanan Awam KP19 ini.

Kpd korang yg berjaya dipanggil ke stage temuduga Penguasa Penjara KA41, dikatakan soalan temuduga ni merupakan antara yang agak ‘rumit’ nak dijawab. Baca contoh soalan temuduga lepas di soalan temuduga Penguasa Penjara KA41 ni.

Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Sembilan memerlukan jawatan Penghantar Notis N11. Tapisan di peringkat temuduga akan dijalankan. Bagi yg dipanggil, sila baca contoh soalan temuduga Penghantar Notis N11 ni.

Semoga berjaya menjawab semua soalan temuduga Leftenan Muda Maritim T13 itu nanti dengan baik!

Leave a Comment

error: Content is protected !!